Daha once manti soframizin bir resmine yer vermistim, tarif de geliyor demistim. Ancak geldi :) Kanada'da ilk kez manti yapmaya basladim. Daha onceden annem yaparken yaninda dururdum, aslinda ben cocuklugumdan beri cok duskunum yemek yapmaya ama annem beni mutfaktan kovalardi, cok mesk ederim de okula gereken onemi gostermem diye.. Aslinda hakliymis da.. Hala dusunuyorum acaba makine muhendisi olarak dogru bir secim mi yaptim diye.. Saka bir yana arkadaslar arasinda da hep bir cafe acma hayalimiz var (di mi kizlar, simge, bahar, nimet? ses verin) ama kismet, hic belli olmaz.. Turkiye'ye temelli donus yapinca, bir bakarsiniz dort tane yuksek makine muhendisi olarak acariz Taksim'de bir cafe.. :) Diplamalari da duvar susu yapariz ancak :)

Neyse, lafi dolandirmayayim.. Annem mantilari acarken ben de iclerini koyup kapatirdim. Annem sikilirdi onlari kapatirken tek tek cunku.. Kayserili olan ablamin bir arkadasinin annesi ogretmisti bana ilk olarak nasil kapatacagimi (o yuzden gururla kayseri mantisi yapiyorum diyebiliyorum :) ). Kanada'da arkadaslarla canimiz manti istediginde (acar miyim acamaz miyim tereddut ederek) denemeye karar verdim.. Sonuc basarili.. Yapinca bol bol yapip, kalanlari da buzlukta once tek tek dondurup sonra posetlemeye basladik. Canimiz ne zaman manti cekse, sikintisini yasamadik yani hic. Hatta Turk Gecesi icin (110 kisilik davet menusunden bahsetmistim biraz) kolay olur diye manti yapalim demistik. Ama once bir deneme yaptik evde. 8 kisilik manti ne kadar surede kac kisinin emegi ile yapiliyor diye.. 4 kisi (ben, bahar, nimet ve orcun) tam 2 saatte o kadar manti yaptik (porsiyonlari buyuk tuttuk) ve sonra aklimiz basimiza geldi nihayet de vazgectik super fikrimizden :)

Buyrun tarifi burada, bence cok zor degil.. En azindan dusundugunuz kadar zor degil.. Afiyet olsun simdiden..

(4 kisilik)
Malzemeler:
Hamuru icin:
3 su bardagi un
1 adet yumurta
1 kahve fincani su
1 cay kasigi tuz

Ici icin:
250-300 gr kiyma
1 adet ince kiyilmis sogan
4-5 dal maydanoz, ince ince kesilmis
tuz, karabiber

Uzeri icin:
1/2 kg yogurt
2 dis sarimsak, ezilmis
5 yemek kasigi siviyag (ya da tereyagi)
1 yemek kasigi biber salcasi
1 cay kasigi pul biber

Haslamak icin: 8 bardak su, 2 cay kasigi tuz

Yapilisi
1) Tencereye un elenir, ortasi acilir, kalan malzemeler eklenir. Sikica bir hamur elde edilir. Yumusak olursa kolay acamazsiniz. ustu kapali olarak 20-30 dakika dinlenmeye birakilir.

2) Kiymaya ince dogranmis sogan, maydanoz, tuz ve karabiber eklenir, yogurulur.

3) Hamur 3 parcaya ayrilir, unlanarak bicak sirti kalinliginda acilir. 1.5 cm kalinliginda seritler kesilir, sonra onlardan da 1.5 cm genisliginde kare parcalar elde edilir. (daha kucuk isterseniz o da yapilabilir, malum bir kasiga 40 tane sigmazsa evde kalirsiniz :) )

4) Her birine yeterince ic malzemeden koyulup istenen sekillerde kapatilir.

5) 8 bardak su tencerede kaynatilir, 2 cay kasigi tuz atilir. Mantilar suya birakilir ve 10 dakika haslanir. Uzerinde kopuk kalmamis olmasi gerekiyor kaynayan mantilarin, yoksa henuz pismemis demek oluyor. En iyi gosterge budur. Hamurun kalinligina bagli olarak 10 dakikadan daha uzun da surebilir pismesi.

6) Tavaya yag konulur, eritilir. salca ve cok az su ilavesi yapilarak homojen bir karisim edilir.

7) Servis tabagina once mantilar, ustune sarimsakli yogurt ve en uste de salcali yagdan dokulur. Istege bagli olarak nane, sumak, pul biber ile suslenebilir. (benim favorim nane)

Afiyet olsun tekrar..

2 YORUM:

Adsız dedi ki...

Hmm valla anlamadim simid bu tarifi sizmi burdan caldiniz http://anneminmutfakokusu.blogspot.com/2006/03/manti-tarifi_23.html

yoksa ordaki hanim sizdenmi caldi diye yazicaktimki, baktim o yazisini 2006 eklemis.
Ayip gercekten, kesin fotoraftaki de siz degilsinizdir. Ne anliyorsunuz baskalarinin emegini, hayatini calip bak bu benim hayatim demekten. Aciyorum senin gibilere..

Evren Yasa dedi ki...

Gercekten ne kadar komik :)

gerci silmezsiniz siz ama benim bu ve diger tum yazilarimi siler misiniz lutfen? ayip da ote birsey sizin bu yaptiginiz..