Yoğun Çikolatalı Kek Tarifi:

Malzemeler:

  • 90 g kakao
  • 165 g un
  • 165 g şeker
  • 1,5 t.k. karbonat
  • 1 t.k. kabartma tozu (silme)
  • 2 küçük yumurta
  • 180 ml butter milk (veya aynı miktarda akıcı kıvamda yoğurt)
  • 180 ml su
  • 90 g tereyağı (eritilmiş, sıvı yağ da olabilir)
  • 1 adet çubuk vanilya
  • 1 çimdik tuz

Yapılışı:
Firini 180 dereceye ayarlayin.
Kakao, un, seker, karbonat, kabartma tozu ve tuzu bir kaba eleyin. Baska bir kapta yumurta, su, buttermilk (veya yogurt), yag ve vanilya cekirdeklerini cirpin. Yumurtali karisimi un karisimina azar azar ekleyip iyice cirpin.
Hamuru 20 cm (8 in.) capindaki yaglanmis bir kek kalibina bosaltin. Spatula yardimiyla veya bir kasigin tersiyle hamurun uzerini duzleyin. Hatta orta kismi hafifce cukurlastirin ki piserken her yeri esit olcude kabarsin.
Kalibi firina verip batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar (tarifte 45 dakika diyor ama benim kekim 75dk da pisti) pisirin.
Keki kapagi acik firinda sogumaya birakin. Soguyan keki tel izgara uzerine alin ya da hemen kaplamayacaksaniz kapakli bir kek kalibinda saklayin.



 

Swiss Meringue Buttercream (Dolgu Kremasi) :

Malzemeler :

  • 225 g tereyagi (oda sicakliginda)
  • 170 g seker
  • 3 yumurtanin beyazi
  • 1 t.k. vanilya aromasi (arzuya gore)

Yapilisi :
Kucuk cam bir kasede tereyagini krema kivamina gelinceye kadar cirpin.
Isiya dayanikli ayri bir kaseye yumurta beyazini ve sekeri koyup kaseyi kisik ateste kaynamakta olan su dolu bir tencerenin uzerine oturtun ve seker eriyinceye kadar cirpin. Cam kasenin dibinin suya degmemesine dikkat edin.
Seker eridikten sonra kaseyi tencere uzerinden alip yuksek hizda yumurta beyazi kar gibi oluncaya kadar cirpin.
Kremayi paddle parcasi takilmis (turkcesi ne demek bilmiyorum ama sekli spatulaya benziyor, cirpma teli degil!) mutfak robotuna aktarip cirpmaya baslayin. Bir yandan da onceden cirptiginiz tereyagini kucuk parcalar halinde (her defasinda yaklasik ~ 1t.k.) yumurta karisimina ekleyin. Tum tereyagi bittiginde krema puruzsuz hale gelmis olmali.


Cikolatali Ganas :

Malzemeler :

  • 420 ml krema (ben double cream kullandim)
  • 450 gr bitter cikolata (kucuk kucuk kesilmis)

Yapilisi :
Kremayi bir tencereye alip orta ateste isitin ve kaynamaya basladiktan sonra atesten alin.
Icine cikolata parcalarini atip tamamen eriyinceye karar karistirin. Dilerseniz boyle sivi halde ya da iyice cirpip krema haline getirerek kullanabilirsiniz.



 

Fistikli Krokan :

Malzemeler :

  • 100 g ic fistik
  • 80 g seker

Yapilisi:
Sekeri genis bir teflon tavaya koyup sallayarak tavanin tabanini kaplamasini saglayin. Tavayi atesin ustune koyup hic karistirmadan sekerin karamel almasini bekleyin.
Seker karamel kivamina gelince fistiklari katip cabucak bir silpat'in uzerine ya da yagli kagida dokup sogumaya birakin.
Soguyan krokani parcalayin ve robotto cok ufalamadan cekin.
Pastanin Yapilisi:

1. Gun :
Kekin ust kismini bicak ile kesip alarak duzleyin ve enine ortadan ikiye bolun.
Taban olarak kullanacaginiz parcayi doner pasta masasi (turntable) uzerine koyun. Bende bu aletten olmadigi icin pastayi ters cevirgidim bir yemek tabaginin uzerine yerlestirdim.
Kremadan yeteri kadar alarak bir spatula veya bicak yardimi ile pasta tabaninin uzerine yayin. Bu islemi yaparken spatulayi arada bir sicak su ile temizleyerseniz kremayi daha kolay yaydiginizi goreceksiniz. Eger krema kenarlardan tasarsa problem degil daha sonra yan taraflari kaplamak icin kullanabilirsiniz.
Kremanin uzerine ufalanmis krokan parcalarindan bolca serpistirin.
Kekin diger yarisina (bicakla kesip duzlediginiz tarafi) biraz krema surup bicakla yaydiktan sonra dikkatlica diger parcanin uzerine kapatin ve hafifce bastirin. Katlarin yamuk olmamasina dikkat edin.
Kalan krema ile once iki kat arasindaki bosluklari guzelce doldurun daha sonra pastanin yanlarini ve son olarak da ust tarafini dikkatlice kaplayip ustunu mumkun oldugunca duzleyin. Pastayi kapakli bir kek kabinin icinde dinlenmek uzere buzdolabina kaldirin.

2. Gun :
Ganasi ikinci gun hazirlayip sogumaya birakin. Eger krema kivaminda bir ganas istiyorsaniz mikserle katilasincaya kadar cirpin. Buzdolabindan cikardiginiz pastanin uzerini tipki dolgu kremasinda oldugu gibi spatula yardimi ile kaplayip tekrar buzdolabina kaldirin.
Eger benim yaptigim gibi akiskan sekilde kullanmak istiyorsaniz soguyan ganasi, uzerinde olusan kaymaksi tabakadan kurtulmak amaciyla bir kac dk cirpin. Pastayi saklama kabindan dikkatlice cikarip tel izgara uzerine yerlestirin ve izgarayla birlikte bir firin tepsisinin icine koyun.
Sivi haldeki ganasi pastanin tam ortasina ince ince dokmeye baslayin. Pasta soguk oldugu icin ganas hemen donacaktir, cabuk hareket ederek ganasin ust ve yan kisimlara duzgunce dagilmasini saglayin. Eger ustu duzgun olmazsa spatula veya bir bicak ile cok fazla oynamadan duzeltip pastayi dolaba kaldirin.
Dilediginiz gibi susleyerek, mumlari da unutmayin, pastayi servis yapabilirsiniz!
Biliyorum cok karisik ve zor gorunuyor ama aslinda hic degil. Yeterince aciklayici olsun diye uzun uzun yazdim, ve eger ben yapabiliyorsam herkes yapar, ciddiyim!! Gelelim bir dahaki sefere degistirmeyi planladigim noktalara; oncelikle ben keki yarim olcu yaptim, cok yogun bir kek oldugu icin ince bir dilim bile insana yetiyor. Sanirim yaklasik 10-12 kisiye yeterli olur. Ilk tattigimizda kek bana cok aci geldi ama aradaki kremasi ile kombine oldugunda tadi biraz daha yumusuyor. Belki icindeki kakao miktari azaltilabilir diye dusunuyorum. Her seyden onemlisi bu kek kaldikca guzellesiyor, tadi oturuyor. O yuzden bir dahaki sefere keki bir gun dinlendirmeden servis yapmayacagim. Dolgu kremasi cirparken kesilebilir o nedenle cok yuksek devirde cirpin hatta bu isi robotta yapin, yok ben ugrasamiycam diyorsaniz Dr. Oetker'in hazir dolgu ya da pasta kremasini kullanabilirsiniz yanliz soyleyeyim ben hic denemedim nasil olur bilmiyorum! Pastanin butun haline dikkat ederseniz ben ganasi her tarafina surmedim, yanlarindan damla damla aksin istedim eger yanlis olculerde hazirlamasaydim hem rengi hem de gorunusu super olacakti ama malesef olmadi:( Sivi ganas kullananlar; tepsiye akan ganasi cabucak ve ince bir sekilde yayip buzdolabina atin ve sogutun, birazcik donduktan sonra da bir bicak yardimiyla kaziyin. Iste size cikolata kiriklari!

Yazının tamamı ve püf noktaları için buraya lütfen...

0 YORUM: